خانه گردشگری خوزستان

این وبلاگ برای آشنایی با مکان های تاریخی و تفریحی خوزستان است

خانه گردشگری خوزستان

این وبلاگ برای آشنایی با مکان های تاریخی و تفریحی خوزستان است

دریاچه شهیون دزفول

چهارشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۷:۳۱ ب.ظ

دریاچه شهیون دزفول یکى از زیباترین دریاچه هاى ایران و جهان در شمال غربی دزفول و پشت دو کوه شاداب و تنگوان در کنار روستای گردشگری پامنار دزفول شکل گرفته و چهره زیبایى به منطقه شهیون داده است . این دریاچه زمینه مساعدى جهت انجام ورزشهاى آبى از جمله قایقرانى ، اسکى ، شنا و... به وجود آورده است. وجود چند جزیره کوچک و بزرگ که روى آنها انبوهى از درختان کنار و بادام کوهى به چشم می خورد جلوه دیگرى به دریاچه بخشیده است. به گونه اى که جزیره بزرگ وسط دریاچه با مساحتى بالغ بر شصت هزار متر مربع چشم انداز زیبایى را بوجود آورده است.
بر روى این جزیره درختان کنار(سدر)، بادام کوهى ، کلخنگ و بید و همچنین جانوران کوچکى مانند روباه و خرگوش در کنار پرندگان زیبایى مثل تیهو و کبک و پرندگان دریایى ؛ حیات وحش بى نظیرى را بوجود آورده است. لازم به ذکر است که این جزیره به دلیل موقعیت جغرافیایى خوب و مسطح بودن زمین آن شرایط مناسبى را جهت احداث مراکز تفریحى و اقامتى و جذب هرچه بیشتر گردشگران به منطقه فراهم آورده است. به دلیل زمینه مساعدی که این دریاچه دارد در آن انواع آبزیان پرورش داده می شوند به همین خاطر در فصولی از سال محل مناسبی برای صید ماهی می باشد . بهترین زمان برای استفاده از این دریاچه فصل زمستان تا اوایل بهار می باشد. در ایام نوروز نیز گردشگران زیادی از طبیعت زیبای منطقه بهره می برند.


تصاویر


برگرفته از : azarkish.com

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۲
2امیرحسین جابی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی